De ontwikkelingen in de zorg zijn talrijk en hevig. Zo leiden de groei van de zorgvraag, de toenemende complexiteit en het krimpen van de beroepsbevolking tot structurele schaarste op de arbeidsmarkt, waardoor de concurrentie op het werven van voldoende kwalitatief zorgpersoneel alleen maar toeneemt. De beschikbare arbeidscapaciteit wordt ondertussen te veel en te vaak suboptimaal ingezet; de wensen ten aanzien van werk sluiten niet aan bij het aanbod van werk. En dat terwijl medewerker- en klanttevredenheid steeds belangrijker worden. Dit alles vergroot de noodzaak om van goed werkgeverschap over te stappen naar aanstekelijk werkgeverschap.
De formule Capaciteitsmanagement van Assist Zorg richt zich op het optimaal inzetten van de eigen arbeidscapaciteit binnen de zorgorganisatie. De insteek is even simpel als effectief. We richten samen met jou een nieuwe organisatie op. Vanuit het principe van eigen kracht en wensen van de mens richt dit organisatieonderdeel zich op een brede doelgroep uit de arbeidsmarkt. Continuïteit en kwaliteit van zorg gaan hand in hand met de inzet van de flexibele medewerkers, in welke contractvorm dan ook. Door respectvol om te gaan met ruimte voor de individuele behoefte weten we medewerkers te werven en aan de zorgorganisatie te binden. Hierdoor weet Assist samen met de zorgorganisatie op een toekomstbestendige manier de capaciteit in te zetten en structureel te flexibiliseren. Samen kunnen we heel gericht de zorgcapaciteit afstemmen op de zorgvraag. En dat brengt vele voordelen, waaronder:
Onze formule bestaat uit een aantal stappen. Meer werkplezier en kwalitatief hoogstaande zorg realiseer je immers niet met een druk op de knop: je doorloopt een proces. Dat begint bij de ‘diagnose’: we brengen in kaart hoe jouw zorgorganisatie er financieel, ICT en organisatorisch voor staat, wat de behoeftes en wat de ambities zijn. Daarna gaan we daadwerkelijk stappen zetten om de productiviteit en het werkplezier te verhogen: we stellen een herstelplan. We voeren niet even een opdracht uit, maar gaan een strategische alliantie aan en zijn dus mede-verantwoordelijk voor het behalen van resultaten. Het doel: zorgverleners in staat stellen doelmatige, kwalitatief hoogwaardige zorg te verlenen op basis van Value-Based-Healthcare, compliance en tevredenheid: